Fahruddin, Aswad (2024) Strategi Pengembangan Bisnis Marshal Auto Service = Marshal Auto Service Business Development Strategy. Thesis thesis, Universitas Hasanuddin.
![[thumbnail of COVER]](/37212/1.hassmallThumbnailVersion/A012222076_tesis_16-08-2024%20cover1.jpg)

A012222076_tesis_16-08-2024 cover1.jpg
Download (238kB) | Preview
![[thumbnail of BAB 1-2]](/style/images/fileicons/text.png)
A012222076_tesis_16-08-2024 bab I-II.pdf
Download (12MB)
![[thumbnail of DAPUS]](/style/images/fileicons/text.png)
A012222076_tesis_16-08-2024 dp.pdf
Download (1MB)
![[thumbnail of FULL TEXT]](/style/images/fileicons/text.png)
A012222076_tesis_16-08-2024.pdf
Restricted to Repository staff only until 3 July 2026.
Download (25MB)
Abstract (Abstrak)
ASWAD FAHRUDDIN. Srategi Pengembangan Bisnis Marshal Auto Service (dibimbing oleh Abd Rahman Kadir dan Muhammad Sobarsyah).
Kebutuhan pasar di Makassar cenderung diarahkan pada kendaraan yang sesuai dengan kondisi geografis dan ekonomi lokal. Penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi hubungan antara faktor internal dan eksternal Marshal Auto service serta melakukan analisis SWOT dan QSPM untuk prioritas dan impelentasi strategi. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif yang dipahami sebagai metode penelitian yang menggunakan data deskriptif berupa bahas atertulis atau lisa dari orang dan pelaku yang dapat diamati. Lokasi atau tempat penelitian adalah di Marshal Auto Service Jl. Veteran Selatan No. 173, Maricaya Selatan, Kecamatan Mamajang, Kota Makassar Sulawesi Selatan 90131. Secara keseluruhan waktu pelaksanaan penelitian dilaksanakan kurang lebih selama dua bulan sejak februari hingga April 2024. Berdasarkan evaluasi SWOT yang telah dilakukan, strategi yang sesuai untuk diadopsi oleh marshal auto service adalah mendukung kebijakan pertumbuhan yang agresif. Strategi pertumbuhan agresif dapat mencakup perluasan lokasi, diversifikasi layanan,peningkatan kualitas layanan, pemasaran digital, kemitraan dengan produsen, inovasi teknologi, Program loyalitas pelanggan, layanan pengambilan dan pengantaran, serta partisipasi dalam komunitas lokal. Lebih lanjut, dari hasil analisis QSPM, strategi peningkatan kualitas layanan menjadi prioritas utama dengan bobot tertinggi, menunjukkan keyakinan perusahaan pada potensinya untuk meningkatkan kerja bisnis. Strategi pemasaran digital dan kemitraan denga produsen juga siginifikan dalam memperluas pasar dan meningkatkan daya saing.
ASWAD FAHRUDDIN. Business Development Strategy of Marshal Auto Service (supervised by Abd. Rahman Kadir Muhamad Sobarsyah)
Market needs in Makassar tend to be directed towards vehicles that suit local geographic and economic conditions. This research aims to find out the relationship between internal factors and external factors of Marshal Aouto Service and carry out SWOT and QSPM analysis for prioritization and strategy implementation. In This research, the research method used was qualitative approach using desciptive data in the form of written or spoken languange from people and actors who were observed. The Location of research is Marshal Auto Service on Jl. Veteran Selatan No. 173, Maricaya selatan, Mamajang District, makassar City, Siuth Sulawesi 90131. Overall, the research time was approximately two months from Februari to April 2024.Based on the SWOT evaluation, the appropriate strategy adopted by Marshal Auto Service is to support an aggressive growth policy. Aggresive growth strategies may include expanding locations, diversifying services, improfing service quality, digital marketing partnerships with manufacturers, technological innovation, customer loyalty programs, pickup and delivery services, and participation in local communities. Furthermore, from the results of the QSPM analysis, the improving service quality strategy is the main prioruty with the hisgest weight, indicating the company's confidence in its potential to improve business performance. The digital marketing and partnerships with manufacturers startegies are also significant in expanding market share and increasing competitiveness.
Item Type: | Thesis (Thesis) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | SWOT, QSPM, analisis strategy |
Subjects: | H Social Sciences > HB Economic Theory |
Divisions (Program Studi): | Fakultas Ekonomi > Manajemen |
Depositing User: | Unnamed user with username pkl |
Date Deposited: | 10 Sep 2024 05:09 |
Last Modified: | 10 Sep 2024 05:09 |
URI: | http://repository.unhas.ac.id:443/id/eprint/37212 |