THE SEMANTIC ANALYSIS OF FIGURATIVE LANGUAGE IN SELECTED AMERICAN SONG “HEAL THE WORLD”


Suparman, Sablen (2021) THE SEMANTIC ANALYSIS OF FIGURATIVE LANGUAGE IN SELECTED AMERICAN SONG “HEAL THE WORLD”. Skripsi thesis, Universitas Hasanuddin.

[thumbnail of Cover]
Preview
Image (Cover)
F21114023_skripsi_cover1.jpg

Download (247kB) | Preview
[thumbnail of Bab 1-2] Text (Bab 1-2)
F21114023_skripsi_bab 1-2.pdf

Download (1MB)
[thumbnail of Dapus] Text (Dapus)
F21114023_skripsi_dp.pdf

Download (137kB)
[thumbnail of Full Text] Text (Full Text)
F21114023_skripsi.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (1MB)

Abstract (Abstrak)

ABSTRACT
Sablen Suparman. 2021. The Semantic Analysis of Figurative Language in a Selected American Song “Heal The World” (Supervised by Abidin Pammu. and Sitti Sahraeny).
This analyses the figurative language are used in Michael Jackson’s song lyrics. It is expected that the result of this study will be useful for the students of linguistics since this study is done based on the theory of figurative language.
The benefit of figurative language and category used in this thesis is that the readers comprehend that such theory can be used to give clearer and better understanding about the meanings of figurative language. Figurative language in the song could make the readers understand that lyrics of the song can describe messages that must be known by learning them deeply in terms of categories. This study attempts to provide a description about figurative language in human daily life.
The type of data that are used in this study is a qualitative data. The data analyzed in the study are some written texts. The texts discuss are song taken from Michael Jackson’s album titled Heal the world.
The analytical result of this song can be classified into four figurative languages they are metaphor, personification, synecdoche, and antithesis. There are two lyrics used metaphor in “ Heal The World” song’s, the lyric I and lyric IV. There are three lyrics used Personification in “Heal The World” song’s. One lyric used synecdoche and one lyric antithesis.

Key words: Figurative language, metaphor, personification, antithesis, synecdoche.

ABSTRAK
SABLEN SUPARMAN. 2021. The Semantic Analysis of Figurative Language in Selected American Song “Heal The World”, (Dibimbing oleh Abidin Pammu dan Sitti Sahraeny).
Penelitian ini menganalisis bahasa kiasan yang digunakan dalam lirik lagu Michael Jackson. Hasil penelitian ini diharapkan bermanfaat bagi para siswa linguistik karena penelitian ini dilakukan berdasarkan teori bahasa kiasan.
Manfaat dari bahasa kiasan dan kategori yang digunakan dalam tesis ini yaitu pembaca akan memahami bahwa teori tersebut dapat digunakan untuk memberikan pemahaman yang lebih jelas dan lebih baik tentang makna bahasa kiasan. Bahasa kiasan dalam lagu bisa membuat pembaca mengerti bahwa lirik lagu dapat menggambarkan pesan yang harus diketahui dengan mempelajarinya secara mendalam dalam hal kategori. Penelitian ini berupaya memberikan deskripsi tentang bahasa kiasan dalam kehidupan sehari-hari.
Jenis data yang digunakan dalam penelitian ini adalah data kualitatif. Data yang dianalisis dalam penelitian ini adalah beberapa teks tertulis. Teks yang dibahas adalah lagu yang diambil dari album Michael Jackson berjudul Heal the world.
Hasil analitik dari lagu ini dapat diklasifikasikan ke dalam empat kategori bahasa kiasan yaitu metafora, personifikasi, sinekdoke, dan antitesis. Ada dua lirik yang menggunakan metafora dalam lagu “Heal The World”, lirik ke I dan lirik ke IV.Ada tiga lirik Personifikasi yang digunakan dalam lagu “Heal The World”. Satu lirik menggunakan sinekdoke dan satu lirik menggunakan antitesis.

Kata kunci: Bahasa kiasan, metafora, personafikasi, antitesis, sinekdoke.

Item Type: Thesis (Skripsi)
Subjects: P Language and Literature > PR English literature
Divisions (Program Studi): Fakultas Ilmu Budaya > Bahasa Inggris
Depositing User: S.Sos Rasman -
Date Deposited: 14 Jul 2022 01:09
Last Modified: 14 Jul 2022 01:10
URI: http://repository.unhas.ac.id:443/id/eprint/17466

Actions (login required)

View Item
View Item